Laman

PPSMI..Skema jawapan temuduga




Hari ini sudah diumumkan bahawa PPSMI dimansuhkan. Beberapa perkara yang yang sempat bertaut di sarang neoron terus berkembang ke dendrit dan semoga ia lama di long term memori ku sebagai persediaan temuduga... :-)..
1. PPSMI dimansuhkan.
2. Murid / pelajar era PPSMI kini akan terus melaksanakan sistem PPSMI tanpa gangguan.
3. Dengan itu PPSMI berlansung sehinggah 20012.
4. Dan masih ada elaunlah guru2 math ...tahniah yg manfaatkan elaun..dan rugilah bagi mereka yg tidak mahu berubah...
5. MEMARTABATKAN Bahasa Malaysia...(tetapi kenapa masih ada menggunakan Bahasa Cina / Tamil? mereka bukan "Malaysia?" ...KataMemartabatkan Bahasa Malaysia....mungkin yg itu2 berada di negara BUKAN Malaysia...mungkinlah...)
6. MEMPERKASAKAN Bahasa Inggeris...BI sudah cukup perkasa.. cuma kita aja yg menganggap BI itu satu jln utk org "pandai" dan "gaji besar"..
7. Sains ...Malaysia turun tangga...Matematik...lagi tergolek....(lupa dah fakta)
8. Yg paling aku ingat...PPSMI TIDAK DILAKSANAKAN SEPERTI YANG DIHARAPKAN... siapa pelaksana? Tepuk kepala ingatla sendiri...suruh belajar BI...dok duduk2 di pondok. kuarkan asap kepul2.... aku cuba berfikiran positif saja mengatakan aku saja yg tak pandai BI.
9. Pertambahan guru BI...guru pembantu DG41..
10.................................

Apappun kisah selanjutnya sudah dirancang... tentunya apa yang telah dirancang adalah yang terbaik kerana hasil daripada perancangan org yg terbaik... TIADA KAITAN DENGAN POLITIK...

1 ulasan:

KTS berkata...

mangsanya, budak2..

aduhai... pening mereka.. kesian..