Network 4 KPLII LPBS Mac 2007 ( Pendidikan Khas & Pra Sekolah )

Aku menggunakan teknologi yang ada.. ya lah, menyeruh seruan..
"Dunia sudah berubah, Negara sudah maju"
Aku bikinlah network ini...

Setakat ini yang sudi mendaftar cuma ini...
Aku masih tertanya2 ke mana rakan2 Program Pra sekolah?
Aku mengharapkan akan seramai ini..

Tunggu dan lihat...

http://pendidikankhasprasekolah.ning.com

Take a BoW.. (main tarukh aja ni)

Yang menurut perintah.
Aku bukan manusia yang suka untuk suka tidak suka menurut perintah..
Aku menurut perintah perintah yang diperintahkan itu perintah yang memang perintah. Adakalah Aku jadi manusia kuli perintah andai kata Aku sudah mulai bosan, tidak bermotivasi, tiada kuasa, tiada maya, menyampah, malas menguasai diri, saja mengaku bodoh atau sekeluarga dengannya..
Aku bukan manusia pemberontak, pemanas, pebaran, penjawab mahupun pelawan..
Aku juga bukan manusia yang suka tinggi diri, tinggi hidung, tinggi suara..
Aku hanya manusia biasa yang bukannya terbaik apatah lagi sempurna ..

Tapi tolonglah...
Aku manusia punya pengalaman...
Aku manusia punya harga diri
Aku manusia punya ilmu..
Aku manusia ada hati..
Bukan untuk dicemuh..
Bukan untuk sijeleki..
Dan satu lagi..
Aku bukan anak kecil..

Tapi tak mengapa,
Kerna Aku punya ilmu..
kerna Aku punya iman..
Kerna Aku punya akal..
Kerna Aku punya hati..
Kerna Aku punya simpati..
Kerna Aku punya empati..

Aku menjadi..
Lebih waras..
Lebih sabar..
Lebih menerima..
Lebih dewasa..
Lebih terbuka..
Lebih tahan..

Oleh itu,
Aku boleh senyum..
Aku boleh bersapa..
Aku boleh menerima..
Aku boleh bersabar..

Dan...
Aku boleh profresional..
Tiada apa disimpan dalam hati..

Dengan itu,
Aku lebih manis..
Lebih kelihatan manis..
Manis dan manisnya..

Ahakkkkkssss....perasaan ku aja kah ni?

Si Manis di hari yang manis.. Aku bersama Si Manis2 so, automatik Aku punjadi Manis...

SWEET GREEN!!!

Psikologi_ Suatu yang tersirat

Terapi seni
Oleh FATIMI NADIAH ZAINUDEEN
Jangan ambil mudah luahan artistik orang di sekeliling anda. Ia mungkin menjadi ‘kunci’ kepada sesuatu di dalam diri mereka.

Smile, Senyum... be a better person & better life



Great men say,

'Life has to be an incessant process of repair and reconstruction,

of discarding evil and developing goodness....

In the journey of life,

if you want to travel without fear,

you must have the ticket of a good conscience.'


The most beautiful thing is to see a person smiling...
And even more beautiful is,

knowing that you are the reason behind it!!!

Satay @ Sate @ Satey.. in da house!

Salam.
Semalam aku berkesempatan ke laman sate.. http://www.mytownsatay.blogspot.com/ ... entah kenapa dan mengapa si owner (sheikh) tu namakan laman beliau mytownsatay... mula2 tu pikirkan penuhlah dengan segala resepi sate dari pelusuk dunia. Rupanya - rupanya tak punn.. mungkin si owner ni minat makan sate kot.. bnz sate ke..or apa2 pun yg berkaitan dengan sate...kerana banyak cerita di sebalik sate... :-)
Apapun aku suka melawat ke laman ni hehehhehe... :-)... satay kajang dan kajang yang ku kenal.. http://www.mytownsatay.blogspot.com/
Apapun aku nak tunjukkan juga sate made in Sabah... sate ni kami tempah ja.. apapun booth sate Pendidikan Khas jadi tumpuan..



sate idaman ramai....

Si penjaga gerai sate...

BINTANG KU BINTANG TAURUS



T a u r u s April 20 - May 20
TAURUS MAN

A quiet simple man who can do something unexpected to shock you. Taurus man mostly medium tall, strong with good health, good strong body. When he talks, he likes to turn his head to one side on one direction. His body will be quite straight, facial structure tend to be square shape more than other shape. His eyes sparkle with liveliness. Even when he is in love, he is still a free wild bird. He is a sand in your palm, the more you want to hold it, it will slip out. If you stand and hold it still, it will stay that way. Don't set the rules and draw a line or him, he will not stay. When you are with him, he will think only of you. But an hour later he could change his mind. He is very patient with other people, but very impatient with himself. His world always turning and it will not stop just because he loves you. If he up sets, he will show it right away. If something has gone wrong, he will blame his own carelessness instead of blaming other people. He sincere to his friends even to some friends he does not like. He likes to do odd things and surprise other people. He could be fully dress in a nice suit and jump in the pool. He could slap your back so hard just to make you turn around to see he has flowers in his hand. He never want to get too close with anyone for he thinks living in reality is living by yourself. He does not care what people think when he behave weird. He could be walking bare feet and laughing at people who laugh at him and think they are so narrow minded. He does not likes to follow conformity, but always want to search for new ventures, new mystery. He will interest in a life of a millionaire as much as a life of an old man selling newspaper on a sidewalk vendor. He like to search and analyze people and things. He will analyze his friends or his girl friend, and once the mystery is gone, he will search for new puzzle to solve. He can not easily understand thing, so he will gradually learning about you till he fills up all his questions. He knows so many people ,but he has a few friends. He looks for quality friends than quantity friends. He will be close with some friends shortly and move on. He always feel lonely even surround by many people. He could create his own little world, and sometimes no one would understand him. He looks only for future and he thinks he lives for the future. He may wonder how many people think like he does, but he does not want to be like the others. A man with a conflict personality. He is a cool, understanding, able to work well, and very artistic. Taurus man could be an artist. He could shock you as much as he is able to clam you down when you up set. He is a free spirit who likes venture, but when he wants to be alone, do not touch him but to let him be. He won't disappear from the crowds too long, he will be back. He will give you straight forward opinion or comments, but will never advice what he thinks you should do. He does not like people to tell him what he should do too. He thinks each individual dreams and thoughts should be very private. He will use his brain not his body strength, so he will let other guys compete. He has a certain satisfactory in life and hate to force himself in competition. He may seems careless, but actually he is a thinker and a stubborn one. He sees anythings in details and not easily trusted people till he thinks he knows them well. You can just smile and he will think why and what are you smiling about, and if you are pretending. Once he trust you and accept you as a friend, no one can says other wise to change that for he will not listen to gossip. He will be honest and sincere to his friends. He hates lies, so he will not tell you lies. If he finds it is necessary to lie, he will find other ways not to tell you or avoid telling you anything. If he really has to lie, you will never be able to tell that he is lying. He can really keep secrets, so you will hardly know that he is a lonely soul. If you want this kind of guy, you have to be an interesting person. He has to be curious about you. Hell for him is "No Freedom", so if he marry you then you should know it is the biggest decision in his life. Always be interesting, then you could have him beside you.


TAURUS WOMAN

A slim moderately tall woman. Taurus woman is funny and a jolly person. Square facial bone structure, high cheek bone. Her round big eyes sparkle with wit and curiosity. You will not see many round faces Taurus women, and mainly she will have a strong jaw line. She is a constantly change person. If she up sets, she will not show it and will keep it to herself for a long time, and will remember them so well. If she gets really mad at you, you will suddenly become a totally and completely stranger to her. She is a patient person, but always need new excitement. She hates long talk meeting, long and endless conversation. She can be in love with you today, and one day she could act as if she has never loved you before. She has patient with what she wants to do and will never give up until she gets there. She will be very persistent in what she is doing till she has reasons for stopping her project, then she will quit. Money for Taurus woman is not the most important factor in life. She thinks of money as an instrument for assuring of a good living. She has more satisfaction in achieving her goals more than satisfaction in fine cloths and luxuries. If you like a woman who always thinks of love and romance, then you are dating the wrong girl. You can not tell her to stay at home, she likes to work and preferred not work at home. She loves animals and likes to surround by animals. Love is in her head, but Freedom is in her soul. She has her own idea about love and afraid to show her true feeling for fear of rejection. She is not the type to talk about love, but she sure has a strange way to show it. She is not good in showing when she is in love, but if she loves you she will be honest to you than any other women. She will be honest to her love one, but at the same time seems distant. You will have a good relationship with her, if you allow her freedom. Do not force her to be with you in a poker game which she hates, but let she goes out swinging with her friends if she wants to. She will be different than other girls, and she thinks different is one of her unique quality. She is a public figure but belongs to no one.She will not stay with you, if she thinks you are not sincere. She likes you to have personality, but better not to compete with her. Loves her, but not too much for she afraid it will limiting her freedom. She always stand out of the crowd for something she dares to do. You could see her dress like a poor farmer dinning in the fancy restaurant, or dress like a nun in an a cocktail dress party. If you are a politician who are looking for a wife, she will make a good one because she is cleverly smart and she could get along socially with any type of crowds. She is not a jealous type because she has to know you thoroughly before accepting you in her life. She has more curiosity in life than wondering if right now you are flirting with someone else. If you keep a distant from her, or go away for a few days, she will miss you more. Even when she is dating you, she also able to fond of someone else, if you do not have something she is looking for. She will never disappoint you or hide behind your back to make you loose face, but she is the type who just going to tell you to your face that " We're better off breaking up". She always remember her first love. Taurus woman holds the best record for divorce for she does not care about how people think of her, but every things should be done for "Happiness". She has lots of friends and sure of herself, so you will hardly see she delays any of her thoughts before her action. If she think of something, she will go ahead and does it. She has many men wanting her for her constant changes is the challenge. She can be cute and funny, but suddenly cool and tough. She has her own style of dressing up, so you could see her dress like an old mate today, and tomorrow she may dress like she comes from Mars. She will have that interesting hair, dress and a look unique from anyone else. She likes to learn about your dreams and your thought. She has fun teasing you and making jokes. If she did something wrong, she won't hide it from you, but do not ask when she is not in the mood to talk about it. She hates to owe people money and take promise seriously. If you promise to pay her back, you'd better paid up. If you want to make it with Taurus woman, then do not be jealous or possessive, do not be narrow minded, do not criticize about nonsense or small and insignificant matters. Try to likes her friends and let she has her privacy, then she can be very sweet to you.

Matinya seorang Ibu dan Matinya Seramai Anak

Salam Manis dari Ku yang Manis.. :-)
Aku dapat gambar - gambar ni dari email....Kasihannya Kita bunuh seekor yang mati ada berekor - ekor... Tapi itulah kos lepas yang perlu kita laksanakan kalau tidak, ada banyak perkara lain yang tidak diingini lagi akan berlaku.. Samada cara ini betul atau tidak itu terpulanglah.. Mungkin cara ini cara paling baik untuk mereka buat masa itu kerana mereka tidak punya pilihan lain atau tidak diberi pilihan lain pada masa itu..atau pilihan yang ada pada masa banyak cuma pilihan ini yang terbaik..
Aku... Kehidupan Aku.. Aku dan kehidupan Ku... Banyak perkara yang memerlukan Aku membuat pilihan.. Ada yang Aku pilih tanpa berfikir, ada yang Aku pilih dengan berfikir pendek ada yang Aku pilih dengan berfikir panjang.. Seribu satu perkara dan pilihan. Perkara - perkara ini datang dengan kebetulan dan juga terancang.. Terancang!!? Walaupun adakalanya sakit untuk membuat pilihan namun ia cukup mendewasakan..
Terima Kasih! Syukur kepada MU yang Maha Besar memberikan Aku sedikit kesempatan untuk memilih.. Aku memohon kepada Mu untuk memberikan Aku waktu dan kesempatan untuk menikmati kehidupan ini dengan 'manisnya'... Dalam Engkau mengurniakan 'kemanisan' itu, kurniakanlah Aku kekuatan untuk membentengi diriKu untuk tidak tenggelam dan terus tenggelam.



Aku yang Manis ini ingin mengucapkan SALAM MANIS untuk anda semua.. Yakinlah pada yang Maha Pengasih..Segala yang 'pahit' pasti ada 'manis'nya pada masa hadapan... Muuuuuaaahhhh!

AKu Hampir Penat.... #2

Tertekan ?...... Agak tertekan ?.... Buat - buat tertekan ?.....Atau tak sedar diri tu tertekan ? Alamak amacam tu!!!!? ....Jangan! Nanti jadi burnout plak sayang...

Ini kisah aku dan kawan aku... kira my beloved... my beloved kamceng lah.. Kesian dia aritu dia kol aku kata dia in stress... stress pasal kerja.. eh.. kenapa pula? Ini kes overload work! Al maklumlah pemegang degree... so dengan rasa sukahati jer klik or org atasan dia bagi kerja lebih kalau kerja tu konsisten or berfokus tak pa lah.. ini main sukahati main sumbat aja..kejap dia di A kejap di B kejap di stesen Shell kejap di Stesen Petronas kejap di stesen bus... lama - lama dia tensen! Aku dah pernah kata dgn dia jangan main amik ja tugas2 tu..nanti tensen..dia kata tak palah amik sebagai cabaran...OK lah..tapi aku tahu dia ni baik dan memang aku yakin dia boleh laksanakan dengan cemerlangnya.. cuma aku tak puas hati coz dia dibagi tugas tu kejap tukar kejap tukar..apaaaalah yg membagi tugas tu tak berfikirka? fikir degree tu ble kasi senang buat kerja?

Dannn...dia pun kol aku yg dia tertekan....dalam hati aku kata dia ni baru terasa letihnya buat kerja-kerja tu itu yang dia tensen tambah2 lagi ttuuuuuutttt....... Yah! memang dia laksanakan kerjanya dengan cemerlang sebelum beraya (goyang kakilah senior2 tu hehheheheheh). She ask me... Ri, aku lemah ka ni? Aku rasa aku lemah..tu yang aku tensen... No! Ko bukan lemah, ko kuat i knw U ba...memang tabah..compare ko & me..Ko lebih kuat dari AKu..

Kenapa tensen? Kerana baru kita sedar..minda dan otot kita penat, letih! Kenapa menangis? Jgn risau, itu salah satu cara kita melepaskan rasa hati.. Nak crita kepada semua orang? Tak perlu bukan semua orang faham... Nak tunjuk kepada semua orang ? Tak payah bukannya semua orang itu sudi.. Cukup lah kita2 aja...cukuplah beberapa org..kerana kita2 aja yang faham..kerana beberapa org ja yg perlu tahu...

Ko.. Ri, ko kuat..... Aku kuat? Sama sajalah kita..kalau kekuatan kita tidak sama pun, kita masih dalam kategori yang sama (sama-sama kurus!!! hehhehehe) .. Cuma mungkin cara kita berbeza.. berbeza cara menangani.. Aku diuji bukan dengan kehilangan ibubapa, bukan kerana dikecewakan kekasih, bukan kerana masalah kewangan, bukan kerana kawan mengkhianati ku... AKu diuji dengan cara lain.. yang pernah membuatkan aku merasakan...menanyakan..apakah perjalanan Ku begini sahaja? Adakah perjalanan hidup Ku ini kerana Aku yang memilihnya atau sudah dipilih untuk Ku? Dan Aku pernah merasakan hampir penat...hampir lelah.. Yah! Dan mungkin kerana itu aku kuat. kuat dari satu segi..dan mungkin aku lemah dari segi yang lain..
Untuk Kau dan Aku..banyak yang pernah kita kongsikan.. (heiii... tidak termasuk lelaki desprate itu!)... Selain melakukan yang sepatutnya..Aku suka menyanyikan bait lagu ini berulang kali dalam hati ku.."hadapi dengan senyuman apa yang terjadi biar terjadi....." ( Hehhehehhehe ini ja yang aku tahu sebenarnya..)
Sebenarnya...akhir-akhir ni emosi aku pun ala2 kurang stabil.. ya lah, apa yang berlaku tidak seperti apa yang Aku harapkan..Mungkin Allah ingin menguji kekuatan ku lagi.. Yes I knw i'll survive! Trully HRIAH! hhohohohohohoho... Apapun lagu ni bikin aku rasa huhuhuhuuhu... biasalah tu PMS hehehhehe...
PENANTIAN by KERTAS BAND
Bulan dengarkan lantunku .......
bintang temanilah aku
terangi gelap malamku
aku ingin engkau tahu
ku kan selalu menunggu
hilangkan rasa letihku
Bila nanti kau mengerti
kumohon terangi aku
dalam hatiku
ingatkan aku
untuk menahan rasa hati lelahku
yang slalu ...
rindukan tawamu
dalam hatiku hanya dirimu ...
beri malamku yang menghiasi jiwa
yang rapuh terlalu merindumu
hoo oo ooo....
Bila nanti kau mengerti
kumohon terangi aku .....
dalam hatiku
ingatkan aku
untuk menahan rasa hati lelahku yang slalu ...
rindukan tawamu
dalam hatiku
ingkatkan aku
ku kan tetap menantimu
hingga hati itu kan jadi milikku huuu...uu....

Ayat - Ayat Cinta - Tentang Cinta dan Takdir Cinta

Artist: Sherina
Album: Ost. Ayat-Ayat Cinta (2007)
Genre: Pop
Semua rasa hati manusia-Mu
Untuk membagi kisah atas nama cinta
Derai air mata di setiap sujud-Mu
Seperti tak pernah cukup untuk menjagaku J
angan butakan hati menjadi Cinta yang semu,
cinta yang semu
Chorus 1: Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di sela doa dan malam-malam yang sunyi
Ampun yang engkau pinta dalam semua
Keraguan yang telah meliputi jiwamu
Semoga akan membawa cintamu
Pada diriku dalam jalan dan ridho-Nya
Jangan butakan hati menjadi cinta
Cinta yang semu, oh cinta yang semu
Chorus 2: Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam
Chorus 3: Kau panjatkan ayat-ayat cinta pada-Nya
Melindungi dan menjaga kisah cinta kita
Chorus 2: Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam

Artist : RossaLirik Lagu : Rossa - Takdir Cinta
Rossa - Takdir Cinta
ku tutup mataku
dari semua pandangan ku
bila melihat matamu
kuyakin ada cinta ketulusan hati
yang mengalir lembut
pengusa alam
tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh
pada sumur dosa yang terkutuk
dan menyesatkan cintaku
andaikan ku bisa
lebih adil pada cinta kau dan dia
aku bukan nabi yang bisa sempurna
ku tak luput dari dosa
biarlah ku hidup seperti ini
takdir cinta harus begini
ada kau dan dia bukan ku yang mau
oh tuhan kuburlah hatiku

ayat ayat cinta lirik

Desir pasir di padang tandus
Segar sang pemikiran hati
Terkisah ku di antara
Cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang

Kasih bukan sekedar cinta

Pengorbanan cinta yang agung Kupertaruhkan

Maafkan bila ku tak sempurna

Cinta ini tak mungkin ku cegah

Ayat-ayat cinta bercerita

Cintaku padamu

Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama

Namun harus kutinggalkan cinta

Ketika ku bersujud

Raya 2008...

Destinasi wajib... ( 021008 ; e66, Bakau, Darau)
Tiada yang berubah ?
Ada ba...dah makin kurang forum..
dah beranak pinak...hehhehehee
Ini lagu tiada kaitan dengan gambar ba..
Biarkanlah Hati yang Bicara..
Coba diam sejenak, amati suara angin Barangkali di sana ada yang engkau cari
Coba dekapkan wajahmu di bawah sinar lampu
Tak perlu kau katakan, rindumu telah terbaca ho..
Tumpahkanlah lewat nyanyian Salah satu cara untuk menyiasati rindu
Kadang-kadang tanpa terasa tetes air mata membasahi pipi
Coba katakan padaku apa yang engkau inginkan
Barangkali aku mampu melepaskan dukamu
Coba kau dekap hening terbang menembus waktu
Tak perlu kau risaukan luka dan kepedihan hm hm hm
Setidaknya aku dapat mengajakmu larut dalam gelora nyanyianku
Kadang-kadang tanpa terasa mataharimu telah bersinar ceria kembali
Simpanlah mimpimu dalam kehangatan mentari ketika embun masih menggantung
Pejamkan mata, rebahkan jiwa, biarkanlah hati yang bicara
Kau tak pernah tahu kapan dukamu terobati
Meskipun hujan t'lah mulai turun
Pejamkan mata, rebahkan jiwa,biarkanlah hati yang bicara hm... ho...
By Ebiet G. Ade
Tiada sebarang niat untuk mengajar..
Sekadar untuk panduan diri sendiri..
Kepada mereka yang sudi..
TIGA BELAS AURAT WANITA
1. Bulu kening - Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening - Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari .
2. Kaki (tumit kaki) semacam hantu loceng - Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31. Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng…sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah ….
3. Wangian - Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong kapal kata orang sekarang hidong belang - Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.
4. Dada - Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.
5. Gigi - Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya - Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani, Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.
6. Muka dan leher - Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.
7. Muka dan Tangan - Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecu ali pergelangan tangan dan wajah saja - Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.
8. Tangan - Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya - Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.
9. Mata - Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya - Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.
10. Mulut (suara) - Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik - Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi - Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.
11. Kemaluan - Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka - Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya - Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.
12. Pakaian - Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu D <> aud <> , An Nasaii dan Ibn Majah.Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali . Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim. Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.
13. Rambut - Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.