Iya, cinta itu...cinta tanpa syarat....







Sumber Gambar:
Speechless...
1.
Maafkan...
cinta tanpa syarat mu...
membikin aku terhantuk sekali lagi...
membikin aku terngada sekian kali...
membikin air dihujung kelopak ku....
semua kerana terluka...
2.
Maafkan...
kerana cinta mu cinta bersyarat....
kerana cinta mu menjanjikan sesuatu..
kerana cinta mu bertunjangkan emosi..
kerana cinta mu berakarkan nafsu...
semua kerana SEMATA...
3.
Maafkan...
kerana aku masih celaru...
antara ku mohon dan keyakinan diri..
................................................................................................................
..........................................................................................................................
....................................................................................................................................
.................................................................................................................................................

Manja!!!!!

Sorilerr klu mulut aku ni U fikir tak berinsuran.... Tapi nak buat macam mana.... kita berbeza ...lahir daripada pengalaman dan pelajaran hiudp yang berbeza......

Pengalaman dan pelajaran hidup bukan senang dan bercabaran dulu membikin aku apa adanya sekarang..... tidak makan dek simpati tidak makan dek kasihan.... aku tidak suka aku disimpatikan atau dikasihankan.... Plss...... jgn guna perkataan itu kepada ku....takut aku parah mengawal amarah...... Aku rasa hina bila kau kata kasihan....aku simpati... sowri!!! aku tak percaya kata2 korg.... sowri2 aku betul2 minta maaf.... tapi aku FAHAM...kerana aku KASIHAN korang yg TIDAK FAHAM AKU.....
Empati....kalau kau faham... empati...faham apa org rasa dan rasakan....cuba berada disituasi org itu.... Aku tau...kamu takkan mahu ..atau rasa syukur tidak ditakdirkan ditempat itu.... kerana itu kamu MANJA!!!!
Sekali lagi aku minta maaf. klu mulut aku kau kata tak bereload....... Aku bukan temberang....tetapi menyampah dgn org dewasa yg manja.....
Entahlah....... Maaf ... i'm here...what i am.... sori tak pandai mengampu......pa lagi berpura2 i'm the perfect person..... Sori2 sgt2... Namun InsyaALLAH dengan DOA DAN USAHA.....AKU AKAN JADI LEBIH BAIK......

STATUS / KERAPOTAN / HUBUNGAN SOSIAL / PROFESIONALISMA/.............. Ada org suka dipanggil dgn statusnya,...... ada org tidak suka dipanggil dgn statusnya..... ada org mana2 jak yg penting tak menyusahkannya/memalukannya......

AKU....begini saja... aku dgn aku punya pembawaan.... di mana aku mau "letakkan" org aku hadapi atau hubungi.....

Kalau lebih tinggi...aku tinggikan darjatnya (sesuainya) bukan mengampu bukan mengada...aku menghormatinya.....

Kalau lebih rendah..... aku cuba meyamakan walau tidak meratakan dgn ku.... aku tetap hormat dia.... hormat...dan berharap dia hormat jg pada aku..... Siapa lah aku kan.......manusia juga. tapi in term of work....

Kalau sama rendah tinggi...... sesuailah..........ko aku....

PROFESIONALISMA........ kenapa DR. memanggil DR. juga.... Kenapa GURU....memanggil KAK!! adakah ini satu yg menghapus jurang atau term n con profesion guru seperti itu.... - utk kita renung2kan....



MANJA!!!.... Berbalik kpd manja..... adeh..... entahlah.... rimas tul aku....tapi aku faham mengapa kamu manja.... bukan aku sombong.... tapi kamu tidak faham....Aku bermula dan dipaksa bermula belajar utk hari ini dgn kerja2 org tidak akan sangka aku membuatnya....dan mungkin org2 itu tidak akan bercerita ttgnya.... bukan mahu membangkit apalagi mengungkit.... cuma memohon USAH KASIHANKAN AKU>>>>> CUMA MOHON DIFAHAMI MENGAPA AKU BEGINI...... AKU BANGGA TO BE ME..... NAMUN SEDIKIT TERKILAN KALAU TIDAK DAPAT MENYENANGKAN KALIAN>.......