I'm Fall in LoVe!!!!

God! My heart is beating... at first sight..
Hari ini aku berjalan2...
Mencari sesuatu yang Ku CARI
Meneroka sesuatu yang Ku TEROKA
Menyelami sesuatu Ku SELAM
Mendapatkan apa yang Ku MAHU..
Agar ia menjadi MILIK Ku..
Agar ia hadiah KISAH Ku..
Agar ia penjalin KASIH Ku..
Agar ia kongsi SAHABAT Ku..
Agar ia menjadi SEBUAH CERITA KISAH KLASIK..
Dari sebuah cetusan RASA HATI..

WARGH!!!!!!!
Gila! Aku dah jadi separah sedar!!!
Aku sudah mengira2...Mahu terus jatuhkan cinta ku? Mahu terus menurut kata hati ku? Atau aku harus berkira - kira lagi....Wargh!!! Tension aku.. Nak JUGA!!!..heheheh...macam budak2lah... Tapi inilah dikatakan "kalau nak ikutkan hati, mati!". Apa pun aku TATAPlah yg ni... kepada sesapa yg berkenaan.... harap DIA faham....kui.... kui... kuiii.....(te'ge'!!!!!)

I'm Falling In Love
I've been searching all my life
for someone like you
and I don't believe in love at first sight
But i know this feelings are true
and when we're together i want it forever

It's you I adore
It goes without saying
You're what I'm praying for

I'm falling in love
My dreams are coming true
I'm falling in love I'm falling,
falling for you

Empty space inside been gone ever since we met
I don't see shadows when your light is on
With you my life is safe
And when I'm by your side

I'm shivering inside
My heart begins to pound
I'm feeling, feeling it
Never felt before With you,
it's something I fall
By Tommy Page

I' FaLLing loVE wIft dIs ????



oR witF diS ?????


Orr..wiTf dis GuYs??? Yah...... Ermmmm...No comment....


nO!!!!!! i'M faLLinG In LOve wft dIS!!!


Lets Love Begin..

















Bertemu dengan tidak sengaja..
Berkenalan tanpa niat KASIH...
Berhubung sekadar hal kerja..
Berhenti kerana tiada lagi keperluan...
PUTUS begitu sahaja...


Bertemu sekali lagi...
Pertemuan tanpa dirancang..
Pertemuan lanjut diatur..
Pertemuan tanpa niat KASIH...
Berjalan atas dasar kenalan...
Berhubung agar TIDAK PUTUS..


Bertemu lagi...
Pertemuan tidak dijanji..
Dunia terasa kecil..
Dia kita kenali..
Pertemuan berkembang dihati..
Berjalan atas dasar kawan...
Berhubung agar lebih KAWAN..

Bertemu atas janji..
Pertemuan atas dasar KAWAN..
Hanya mengisi lapang diri..
Berhubung berdasarkan TEMAN..

Hari ini Pertemuan sekali lagi..
Kau suka aku suka...
Kau gembira aku gembira
Kau senang aku senang..
Dia kata kita SERASI..
Kau senyum aku senyum..
Tanda kita mengiyakan..
Namun kita sama2 tahu...
Rasa INI lebih bermakna drpd rasa ITU..
Kerana rasa INI lebih selesa..
Walau Dia kata LETS LOVE BEGIN...
Alam siber banyak membantu aku berhubung semula dengan rakana lama..... Banyak cerita yang hendak dikupas antara kami...mulanya aku tidak mahu berkongsi..namun aku rasa apa salahnya...hanya sekadar untuk rekod...
Seusia begini ramai diantara rakan melontarkan pelbagai rancangan, cadangan dan yang lebih pantas, tindakan.. dan yang paling 'sedap' sindiran..
Aku nak kata apa? Aku kata apa dalam hati dan minda aku... apa dlm minda dan hati tersimpan berlandaskan pengalaman, ilmu dan teladan..dan juga pembelajaran..
Apa aku kata? Apa yang aku faham dan aku rasa.. mereka faham kerana kami sama rasa...mudah untuk aku luahkan.. mereka tak faham kerana kami tidak sama rasa...berdoa agar mereka lebih faham..
Manusia lain2 walaupun sama.. kita punya cara hidup berbeza...kita punya pengalaman berbeza.. kita punya matlamat berbeza.. kita punya keinginan berbeza.. Yang penting kita perlu tahu TAKDIR KITA BERBEZA..
Aku bukanya tidak mahu MENJEJAKI kamu... Aku bukannya tidak BERKEINGINAN seperti kamu... Aku bukannya MENOLAK fitrah manusia...
Aku mahu MENJEJAKI kamu..Cuma belum masanya, aku diberi jalan yg panjang utk itu.. Aku punya KEINGINAN seperti kamu..Cuma belum diberi...Aku berusaha utk memenuhi..
Aku MENGAKUI fitrah manusia...Cuma JALAN ku begini... Kerana KITA TIDAK SAMA..
Aku bersyukur dgn JALAN ini...
Aku pasti INI jalan yang terpantas utk ku..
Kalau kau BERTANYA lagi...
Aku MENJAWAB lagi..
JAWAPAN yg BERBEZA..
Utk SOALAN SAMA..
PASTI ADA..
Cuma..
TUNGGU!!!
*Terima kasih sabahat2 ku.....pertanyaan, persoalan, cadangan, nasihat, teguran, kritikan dan apa2 drpd kalian sangat bermakna utk aku... dengan itu aku tahu kamu masih inginkan hubungan INI.

Mati Sebelum Pengsan

"Kekuatan Azizan ialah intergriti, kejujuran, kemampuan menyimpan rahsiah serta kesediaannya menerima tugas dan tanggungjawab."
****rujuk BERITA HARIAN 16 Feb. 2009; Kisah kewibawaan, dedikasi seorang penjawat awam.
Membaca petikan ini sedikit sebanyak telah menjentik hati ku... Intergriti...InsyaALLAH, Kejujuran...InsyaALLAH, Kemampuan menyimpan rahsiah..InsyaALLAH...Kesediaan menerima tugas dan tanggungjawab...Bolehkah Aku? Intergriti, Kejujuran dan kemampuan menyimpan rahsiah bagi ku banyak bertitik tolak dengan kesediaan kita menerima tugas...dgn kata lain keikhlaskan kita..kan..
Tahun lalu aku menerima tugas itu...bukan aku pinta tapi diperintah.. jadi aku terima atas kerana perjanjian yang dibuat...dan aku harap janji dikota..
Bulan lalu aku terima tugas itu...bukan aku pinta tapi disuruh... jadi aku terima atas kerana tanggungjawab... dan aku harap lain kali biar lebih sistematik..
Hari itu aku terima tugas itu...bukan aku pinta tapi aku rasa biarlah.... jadi aku terima atas kerana tiada yang sudi... dan aku harap ada sokongan drpd mereka...
Kenapa tiada tugas yang aku sedia terima?
U
R
A
N
G
Mungkinkah kerana itu rasa itu sentiasa ada pada diri ku?
O
T
I
V
A
S
I
Demi anak ini kenapa aku tidak berubah ?
I
R
I
Refleksi diri;
Banyak- banyak punca yang aku temui... aku lupa punca ini..
Banyak - banyak sebab yang aku fikirkan..aku tertinggal sebab ini..
Banyak-banyak faktor yang aku renungkan...aku tercicir faktor ini..
AKU TIDAK SEDIA TERIMANYA..
Mengapa aku tidak sedia?
1. Pada tahun itu aku masih bertatih.
2. Pada bulan itu aku masih mencari.
3. Pada hari itu aku baru bermula.
4. Pada saat ini GAJI KU TERTUNGGAK 6 BULAN!....(tak munasabah kah?)
BAGAIMANAPUN...
...Daripada aku sentiasa melihat pelangi itu di atas kepala orang lain...bagus aku katakan pada diriku..pelangi itu sentiasa di atas kepala ku.... Cheer up!!!!!!
...Daripada aku sibuk-sibuk memikirkan jenis apakah minda mereka yang suka datang, duduk diam, dan pulang...bagus aku duduk diam dan memperbaiki diri sendiri....
....Daripada aku.....bagus aku renung2kan yang ini...
“Ada orang datang ke pejabat dengan perasaan penuh gembira & ceria, ada datang dengan perasaan ‘biasa’ dan ada datang dengan perasaan serba tak kena..
Ingat lah, sesiapa yang datang hanya dengan perasaan ‘biasa’ saja, hasilnya adalah ‘biasa’ saja, sesiapa yang datang dengan ceria, hasilnya akan jadi lebih daripada biasa ataupun luar biasa. Bekerja lah dengan ceria agar menghasilkan produktiviti yang luar biasa yang akan menggembirakan orang di sekeliling kita. Semoga hasil itu akan mendapat keberkatan insyallah…” — Datuk Dr. Fadilah Kamsah

Jadi renungi lah :-
1. Ada antara kita datang ke pejabat hanya memenuhi tanggung jawab ‘DATANG BEKERJA’ tapi hampeh, hasilnya macam kita ‘TAK DATANG’ kerja.
2. Ada kala kita rasa kita BUSY giler, rupanya kita hanya ‘KELAM KABUT’.
3. Adakala kita rasa kita PERIHATIN’, tapi rupanya kita BUSY BODY.
4. Adakala kita rasa kita OPENMINDED and OUTSPOKEN tapi rupanya kita KURANG PENG’AJAR’AN.
5. Adakala kita rasa kita berpemikiran KRITIS rupanya kita hanya lebih kepada KRITIK yang mencipta KRISIS.
6. Adakala kita rasa kita ingin menjadi LEBIH MESRA tapi rupanya kita di lihat lebih MENGADA
7. Adakala kita suka bertanya ‘KENAPA DIA NI MCM TAKDE KEJE’, adalah lebih baik kita tanya ‘APA LAGI KEJE YANG AKU BOLEH BUAT’

Pejam mata dan renung lah diri, kalau kita perlu melakukan ANJAKAN PARADIGMA, maka lakukanlah segera, tapi manusia tetap manusia, sukar untuk berubah kerana kita selalu beranggapan kita lebih baik, adakah dengan merasakan itu kita sememangnya terbaik?
Maka untuk itu, mari kita mula senyum, ceria, mesra sesama kita dan tingkat kerjasama dalam kerja, tak rugi kita semai rasa ‘kekeluargaan’ dalam tugasan, kalau kita kurang kerja, cari la kerja membantu teman-teman yang lain.

Tak dapat gaji lebih pun tak apa sebab pahala dapat, kita draw kat akhirat nanti, tapi kalau kita asyik dengki mendengki, nasib la sebab dah ditentukan jalan yang sukar itu yang kita pilih…
Renungi lah, berapa orang kawan kita dan berapa orang lawan kita, nescaya itu la kayu pengukur diri yang sebaiknya…

AKU MAHU JADI AHLI PASUKAN YANG TERBAIK!!!!

MENIKMATI KESERONOKKAN BERKERJA YANG BERGANDA!!!!!!

Aku ditikam!!!!!!!!


Bila aku rasa dia telah....


Kau memberikan ini.......
SMS from my beloved bestfreind's..


Hidup d dunia,
BERSYUKUR pada org yang MENYAKITKAN mu..
Kerana dia yang MENABAHKAN mu...
BERSYKUR pada org yang MENIPU mu..
Kerana dialah yg MENINGKATKAN ilmu pengetahuan mu..
BERSYUKUR pada org yang TAK MENGENDAHKAN mu..
Kerana dialah yang MEMUPUK mu berdikari..
BERSYKUR pada org yang MENJATUHKAN mu...
Kerana dia yang MEMPERHEBATKAN kredibiliti mu..
BERSYUKUR pada org yg TAK MENGHARGAI mu..
Agar dirimu TAHU mengHARGAI BERSYUKUR pada org yg MENYEKSA mu.. Kerana dialah yang MENGUJI keSABARan mu..
BERSYKURLAH PADA KURNIAAN ILAHI, KERANA PASTI ADA DISEBALIK KEPERITAN INI...
Thanks gal...U memahami.....
Justify Full

Wanita yang kau pilih

Jika Wanita diumpamakan Ikan, kategori ikan apakah yang jadi favorite anda?

IKAN SALMON
Bentuknya OK, indah, dagingnya pink muda dan enak dimakan.
Tapi sayangnya mahal, soalnya masih boleh diimport. Sesuai… ada nilai, ada kualiti….
INI WANITA BERKERJAYA.....


IKAN ARWANA
Kalo yang ini kalau di aquarium memperlihatkan kesombongan dan keangkuhan kerana tau tubuhnya indah, langkahnya lemah gemalai dan memancing mata.. nakal melihatnya di manapun dia bergaya.....
So pasti harganya mahal kalau ingin memilikinya....
INI PERAGAWATI , CELEBRITY or keatas........


IKAN MAS KOKI

ini jenis ikan lumayan mahal, indah bentuknya, warnanya, dan lenggak- lenggoknya.
Sayangnya hanya boleh dilihat, dikagumi, tak boleh dimakan, kerana termasuk kategori ikan hiasan.....
INI BINI ORANG.......

IKAN BANDARAYA
Jenis ini murah dan selalu menempel di kaca aquarium. Kalo sudah menempel, susah sgt nk lepaskannya.... mcm gam... INI AWEK ALIM, ANAK USTAD nii......

IKAN KELI .
Kalo yang ini harganya murah, bisa dimakan dimana saja. Banyak dijual di tepi jalan, harus hati-hati INI AWEK TEPI JALAN........



IKAN BILIS

Bentuk dan rasanya gitu- gituuu... saja.
Selalu sedap dimakan kalau tidak ada sayur atau tidak ada lauk yang lain....
INI BINI SENDIRI.....


*Ini hanya email berantai tiada kena mengena dengan sesiapa dan bermaksud apa2...

Shah Rukh Khan di Mata Ku..


http://www.daylife.com/photo/0c5hf9p3Lxeal






Sebenaranya aku ini bukannlah "penggila" filem Hindi hatta filem Melayu, Englis h@ Hong Kong. Aku tengok filem bila Aku rasa FREE atau FREE tiketnya. Tak habis jari kanan aku kalau dikira filem yg telah aku tengok di PAWAGAM selam 1/2 thn kebelakangan ni. Kalau pun aku p tengok filem, aku p hanya kerana aku MEMAKSA DIRI, DIPAKSA, TERPAKSA, PAKSA RELA dan amat jarang aku rasa SUKA HATI, RELA HATI, TERBUKA HATI utk menonton filem di pawagam. Bagaimanapun aku amat menunggu Filem LASKAR PELANGI dan PEREMPUAN BERKALONG SORBAN sampai ke Malaysia.. dan PASTINYA PENGEMBARAAN UPIN dan IPIN !!!!!!!!!!

Berbalik kepada GAMBAR DIATAS, sebenarnya aku sangat2 nak tengok rancangan perspektif "Shah Rukh Khan di Mata Kita" yang akan ditanyangkan di Astro Awani, 1 Feb. 9 p.m. Dalam ramai2 pelakon Bollywood, SRK ni ja yang aku minat nak tengok...bukannya apa pun selain daripada seribu satu emosi dan ekspresi yang dimilikinya, aku minat dia (tengok ja') kerana BAGI KU parasnya lebih kepada KEMELAYUAN so, senanglah diterima dan masuk ke otak ku.. Mungkin itulah karisma yang dia miliki..

Nama penuh: Shah Rukh Khan
Tarikh Lahir: 2nd of November, 1965
Asal: New Delhi, India
Tempat lahir: Talwar Nursing Home (Rajinder Nagar)New Delhi, India
Ibu: Fatima Begum (Pekerja Sosial dan Majistret Kelas Pertama)
Ayah: Mir Taj Mohammed (Peguam)
Adik beradik: Seorang Kakak, Shehnaz
Status: Berkhawin, Oktober 25, 1991
Isteri: Gauri Chibber / Khan
Anak: Aryan (Lahir 13 November, 1997) & Suhana (Lahir 22 May 2000 )


Selain parasnya aku RASA Melayu2 tu, Aku mau tengok juga mau tengok apa2 yg patut rentetan drpd pelbagai respon terhadap penganugerahannya sebagai DATUK. Mama aku pun pandai respon...
"eh..macam TIADA HARGA sudah itu nama Datuk oooo"..respon mamaku yg sekolah tak tinggi.
"Kenapa pula?" Aku cuba uji2lah...
"Itu ba Shah Rukh Khan...pelakon India ba tu...TB(TV)pun cakap". Aku pahamlah tu apa mama ku mau sampaikan.
"Siti tu..artis juga"
"Siti...org Malaysia... apa si SRK bikin di Malaysia". Ceh..ini mesti mama tengok berita ni tu yg pandai sgt menjawab provok aku. eh apa pulak..baru ba ja kami sama2 tgk brita time tu...
-----END------

Aku pun menggunakan Abg google utk mencari ttg penganugerahan DATUK tu... rupanya banyak respon..ada yg marah2, ada yg siap bg hadis, ada yang berhemah, ada yang bagitau apa2 sumbangan SRK dll... Aku? Aku tak setuju tapi aku tak heran..sekarang ramai sangat dah jadi DATUK dan Dato'. So buka sesuatu yg "mengujakan" ku dengan nama2 yg ada D di depan..

Apapun aku mahu juga tengok apa2 pendapat yang ada di Astro Awani nanti. SRK memang TERHEBAT dalam kategorinya.. KARISMATIK... itu anugerah yang bukan semua orang ada tetapi semua orang INGINKAN kerana itu wujudlah AURA SERI, AURA ABC, AURA bla bla bla bla bla...Eh...AURA MAWI juga...