Laman

Dedah sana sini...Terlebih dedah...

Hari ini siapa tak tahu tentang internet, tak punya internet, tak mahu tahu ttg internet... entahlah istilah apa yang sesuai untuk mereka.... Mereka punya pilihan untuk itu semua.. Mahu ambil tahu atau statik di kedudukan yang sama saban tahun. Kata internet satu keperluaan.. aku punya rasa kata belum sampai ke tahap itu...bagaimanapun, kini internet bukan lagi satu benda/perkara yang mahal untuk dimiliki..
Saya hairan mengapa masih ada yg bergaji mampu utk memiliki semurah2 modem celcom broadband masih TIDAK MALU meminjam org lain punya...(yah...mungkin bukan bagi mereka bukan satu keperluan...). Jimat utk tidak perlu membayar bil bulanan..
Namun...MURAHNYA berokban ni memberi kesan yg lain... Saya heran dan tertanya apa perasaan mereka BEROKBAN semasa waktu kerja... Sangat sibukkah mereka di MALAM HARI melayan suami/isteri/anak2, sangat sibukkah mereka melayan suami/isteri/anak/kekasih/berbisniz selepas waktu kerja? (Tepuk kepala sendiri......). Entahlah.....klu guna untuk P&P ok gak......tapi rasanya mereka cari bahan P&P la tu...(PLZ think +).

Apapun saya minta maaf klu ada yang terasa...Saya ini insan LEMAH..boleh jadi KAMU, KAMU, KAMU ternampak saya pakai BEROKBAN di tempat kerja..(palis2)..

Apa kaitan tajuk entri dan berokban ni.... Bukan apa..saya nak kaitkan dengan apa yg saya baca dlm kosmo Online! hari ni... Ya la...sekarang ni tak kira anak2 muda.. mak / bapa anak2 muda, (bini2 org lagilah )pun dah GHAIRAH dengan internet...facebook, blogspot, wordpress, YM, dlll...
Jangan ghairah dedah maklumat peribadi

KUALA LUMPUR - Para pekerja kerajaan dan swasta dinasihat agar tidak terlalu ghairah mendedahkan maklumat peribadi mereka di laman-laman sesawang rangkaian sosial Internet kerana bimbang disalahgunakan oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Timbalan Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC), Mohamed Shafie BP Mammal berkata, maklumat yang tidak sesuai terutama yang menjurus ke arah perbuatan negatif dikhuatiri menjadi rujukan kepada majikan atau ketua jabatan dalam menilai seseorang pekerja.
Menurutnya, perkara itu tidak mustahil berlaku memandangkan kebanyakan masyarakat di negara ini menganggap fungsi laman sesawang rangkaian sosial sebagai hiburan semata-mata sehingga sanggup memuat turun apa sahaja ke dalamnya.
Saya terfikir juga dengan KEGHAIRAHAN bini2 org ni...sampai ada yg bertudung litup ble buka tudung dlm blog semata2 nak DEDAHKAN cerita hariannya yg tenga makan nasi di rumah, tengah mandi di kolam, tengah bersihkan sofa baru dll...itu bini org tu... yg bukan bini org mcm saya pun apa kurang... konon2 nak DEDAHKAN yg dia sambut befday dlm bilik...dalam bilik manada org pakai tudung litup...so kuar blog pun tak payalah berlitup....ganjil bin ajaib...(saya hanya mampu berdoa harap2 tak ada scene kuang asam saya kuar dlm blog kengkawang coz setakat ini saya CUKUP berfikir sebelum MENDEDAHKAN gambar peribadi/bersama kalian)
PENDEDAHAN DARIPADA SAYA....USAHLAH SAMAN SAYA..SAYA ORG MISKIN BA...

ANAK2 COMOT INI SEDANG MENUNGGU IBU/BAPANYA...KASIHAN MACAM TAK DIMANDIKAN TAPI BOLEH SAMPAI D CENTER POINT..

YANG INI SUDAH SAH @ BELUM.. IKUT UMUR, MACAM SUSAH AKU NAK KATA SAH.. TAPI BILA IKUTKAN KEMESRAAN YG DIERATKAN, AKU BERDOA SEMOGA IANYA SAH.

YANG INI PENDEDAHAN BERBAYAR DAN BOLEH DIJUMPAI DI MANA2 SUPERMARKET. TAPI PASTIKAN CARI DI BAHAGIAN PENGURUSAN DIRI.

INI SCENE KUANG ASAM SKIT...ORG MEETING AKU DATING...........KAKAKAKAKKAKA... TU YANG HIDUNG TAK MANCUNG TAK DIDEDAHKAN.



INI SCENE BEREBUTKAN CIKGU HELIZA...ALAAA YG BERLAKON DLM SYURGA CINTA TU.....KAN HELIZA PRAKTIKAL KAT SINI..DAH CIKGU ARTIS YG MENGAJAR...
HIHIHIHI...GURAULAH CIKGU, INI SCENE BUDAK POMPUAN VS BUDAK POMPUAN DAN BUDAK LELAKI BERSORAK.



OKLAH UNTUK PENDEDAHAN UNTUK MALAM INI..
MARILAH DIRI AKU SENDIRI YG SERBA KURANG INI MENGAMBIL IKHTIBAR DRPD APA YG TELAH TERDEDAH, DIDEDAHKAN, MENDEDAHKAN..



Tiada ulasan: