Laman

Salam Ma'al Hijrah 1433H


Dear Hati.
Selamat tahun baru. Alhamdulillah sepanjang tahun lalu banyak perkara yang telah berlaku dan itulah semuanya saya dapat sebagai rahmat Allah. Semuanyaada rahmat Allah dan hikmah Nya. InsyaAllah menjadikan saya hamba Nya yang lebuh teguh kepada pegangan agamanya dan tetap istiqamah dalam mengait ilmu-ilmu Nya untuk menjalani dunia dan bekalan akhirat. 

Ya hati, bukan mudah untuk orang saya untuk belajar semua itu namun saya yakin bukan sukar juga bagi saya untuk mempelajarinya dan mendalaminya. Ya hati... semakin kita berusaha mendekati Nya semakin dipermudahkan urusan kita mendekati-Nya. Allah akan menghantar orang-orang baik kepada kita, persekitaran yang baik dan juga memudahkan perolehan ilmu selain pengalaman-pengalaman hidup seharian kita. Alhamdulillah..

Ya hati. ada beberapa perkara yang belum termakbul dalam tahun yang sudah. dan tidak bermakna doa saya akan putus di situ juga. InsyaAllah. apa yang kita hendakkan belum lagi jadi keperluan kita. dan mungkin juga diri sendiri yang tidak menampakkan kebersediaan kita... InsyaAllah ia datang pada masanya....

Allah has already written the names of your spouse for you. What you need to work on is your relationship

 with Allah. He will send her/him to you when you’re ready. It is only a matter of time!!


:-)

Doa Awal Tahun.

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.
Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.

Untuk tahun 1433 Hijrah ini... InsyaAllah saya menjadi muslimah yang lebih baik dari tahun lalu.. 
Lebih optimis dalam segala fikir dan segala laku. 

Kebahagiaan dan kesusahan hidup yang hakiki itu terpusat pada hati dan prasangka mu, bukan sempit/lapang rezeki mu, bukan pula pada fasiliti - fasiliti dunia mu atau apa pun yang dianggap menyenangkan keinginan mu.
Amin....

Tiada ulasan: