Laman

Shah Rukh Khan di Mata Ku..


http://www.daylife.com/photo/0c5hf9p3Lxeal






Sebenaranya aku ini bukannlah "penggila" filem Hindi hatta filem Melayu, Englis h@ Hong Kong. Aku tengok filem bila Aku rasa FREE atau FREE tiketnya. Tak habis jari kanan aku kalau dikira filem yg telah aku tengok di PAWAGAM selam 1/2 thn kebelakangan ni. Kalau pun aku p tengok filem, aku p hanya kerana aku MEMAKSA DIRI, DIPAKSA, TERPAKSA, PAKSA RELA dan amat jarang aku rasa SUKA HATI, RELA HATI, TERBUKA HATI utk menonton filem di pawagam. Bagaimanapun aku amat menunggu Filem LASKAR PELANGI dan PEREMPUAN BERKALONG SORBAN sampai ke Malaysia.. dan PASTINYA PENGEMBARAAN UPIN dan IPIN !!!!!!!!!!

Berbalik kepada GAMBAR DIATAS, sebenarnya aku sangat2 nak tengok rancangan perspektif "Shah Rukh Khan di Mata Kita" yang akan ditanyangkan di Astro Awani, 1 Feb. 9 p.m. Dalam ramai2 pelakon Bollywood, SRK ni ja yang aku minat nak tengok...bukannya apa pun selain daripada seribu satu emosi dan ekspresi yang dimilikinya, aku minat dia (tengok ja') kerana BAGI KU parasnya lebih kepada KEMELAYUAN so, senanglah diterima dan masuk ke otak ku.. Mungkin itulah karisma yang dia miliki..

Nama penuh: Shah Rukh Khan
Tarikh Lahir: 2nd of November, 1965
Asal: New Delhi, India
Tempat lahir: Talwar Nursing Home (Rajinder Nagar)New Delhi, India
Ibu: Fatima Begum (Pekerja Sosial dan Majistret Kelas Pertama)
Ayah: Mir Taj Mohammed (Peguam)
Adik beradik: Seorang Kakak, Shehnaz
Status: Berkhawin, Oktober 25, 1991
Isteri: Gauri Chibber / Khan
Anak: Aryan (Lahir 13 November, 1997) & Suhana (Lahir 22 May 2000 )


Selain parasnya aku RASA Melayu2 tu, Aku mau tengok juga mau tengok apa2 yg patut rentetan drpd pelbagai respon terhadap penganugerahannya sebagai DATUK. Mama aku pun pandai respon...
"eh..macam TIADA HARGA sudah itu nama Datuk oooo"..respon mamaku yg sekolah tak tinggi.
"Kenapa pula?" Aku cuba uji2lah...
"Itu ba Shah Rukh Khan...pelakon India ba tu...TB(TV)pun cakap". Aku pahamlah tu apa mama ku mau sampaikan.
"Siti tu..artis juga"
"Siti...org Malaysia... apa si SRK bikin di Malaysia". Ceh..ini mesti mama tengok berita ni tu yg pandai sgt menjawab provok aku. eh apa pulak..baru ba ja kami sama2 tgk brita time tu...
-----END------

Aku pun menggunakan Abg google utk mencari ttg penganugerahan DATUK tu... rupanya banyak respon..ada yg marah2, ada yg siap bg hadis, ada yang berhemah, ada yang bagitau apa2 sumbangan SRK dll... Aku? Aku tak setuju tapi aku tak heran..sekarang ramai sangat dah jadi DATUK dan Dato'. So buka sesuatu yg "mengujakan" ku dengan nama2 yg ada D di depan..

Apapun aku mahu juga tengok apa2 pendapat yang ada di Astro Awani nanti. SRK memang TERHEBAT dalam kategorinya.. KARISMATIK... itu anugerah yang bukan semua orang ada tetapi semua orang INGINKAN kerana itu wujudlah AURA SERI, AURA ABC, AURA bla bla bla bla bla...Eh...AURA MAWI juga...

Tiada ulasan: