Laman

Take a BoW.. (main tarukh aja ni)

Yang menurut perintah.
Aku bukan manusia yang suka untuk suka tidak suka menurut perintah..
Aku menurut perintah perintah yang diperintahkan itu perintah yang memang perintah. Adakalah Aku jadi manusia kuli perintah andai kata Aku sudah mulai bosan, tidak bermotivasi, tiada kuasa, tiada maya, menyampah, malas menguasai diri, saja mengaku bodoh atau sekeluarga dengannya..
Aku bukan manusia pemberontak, pemanas, pebaran, penjawab mahupun pelawan..
Aku juga bukan manusia yang suka tinggi diri, tinggi hidung, tinggi suara..
Aku hanya manusia biasa yang bukannya terbaik apatah lagi sempurna ..

Tapi tolonglah...
Aku manusia punya pengalaman...
Aku manusia punya harga diri
Aku manusia punya ilmu..
Aku manusia ada hati..
Bukan untuk dicemuh..
Bukan untuk sijeleki..
Dan satu lagi..
Aku bukan anak kecil..

Tapi tak mengapa,
Kerna Aku punya ilmu..
kerna Aku punya iman..
Kerna Aku punya akal..
Kerna Aku punya hati..
Kerna Aku punya simpati..
Kerna Aku punya empati..

Aku menjadi..
Lebih waras..
Lebih sabar..
Lebih menerima..
Lebih dewasa..
Lebih terbuka..
Lebih tahan..

Oleh itu,
Aku boleh senyum..
Aku boleh bersapa..
Aku boleh menerima..
Aku boleh bersabar..

Dan...
Aku boleh profresional..
Tiada apa disimpan dalam hati..

Dengan itu,
Aku lebih manis..
Lebih kelihatan manis..
Manis dan manisnya..

Ahakkkkkssss....perasaan ku aja kah ni?

Si Manis di hari yang manis.. Aku bersama Si Manis2 so, automatik Aku punjadi Manis...

SWEET GREEN!!!

Tiada ulasan: