Laman

Ayat - Ayat Cinta - Tentang Cinta dan Takdir Cinta

Artist: Sherina
Album: Ost. Ayat-Ayat Cinta (2007)
Genre: Pop
Semua rasa hati manusia-Mu
Untuk membagi kisah atas nama cinta
Derai air mata di setiap sujud-Mu
Seperti tak pernah cukup untuk menjagaku J
angan butakan hati menjadi Cinta yang semu,
cinta yang semu
Chorus 1: Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di sela doa dan malam-malam yang sunyi
Ampun yang engkau pinta dalam semua
Keraguan yang telah meliputi jiwamu
Semoga akan membawa cintamu
Pada diriku dalam jalan dan ridho-Nya
Jangan butakan hati menjadi cinta
Cinta yang semu, oh cinta yang semu
Chorus 2: Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam
Chorus 3: Kau panjatkan ayat-ayat cinta pada-Nya
Melindungi dan menjaga kisah cinta kita
Chorus 2: Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam

Artist : RossaLirik Lagu : Rossa - Takdir Cinta
Rossa - Takdir Cinta
ku tutup mataku
dari semua pandangan ku
bila melihat matamu
kuyakin ada cinta ketulusan hati
yang mengalir lembut
pengusa alam
tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh
pada sumur dosa yang terkutuk
dan menyesatkan cintaku
andaikan ku bisa
lebih adil pada cinta kau dan dia
aku bukan nabi yang bisa sempurna
ku tak luput dari dosa
biarlah ku hidup seperti ini
takdir cinta harus begini
ada kau dan dia bukan ku yang mau
oh tuhan kuburlah hatiku

ayat ayat cinta lirik

Desir pasir di padang tandus
Segar sang pemikiran hati
Terkisah ku di antara
Cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang

Kasih bukan sekedar cinta

Pengorbanan cinta yang agung Kupertaruhkan

Maafkan bila ku tak sempurna

Cinta ini tak mungkin ku cegah

Ayat-ayat cinta bercerita

Cintaku padamu

Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama

Namun harus kutinggalkan cinta

Ketika ku bersujud

2 ulasan:

KTS berkata...

aku br tgk citer ni smlm...
dan aku rasa aku lg suka baca novelnya dr tgk filemnya...

Tea Cha Hai berkata...

Aku tak pernah baca novelnya.. Aku tengok crita ni mula - mula pun dari youtube.. smlm rasa nyesal plak tak tengok betul - betul...gambar lebih clear...

Aku suka ayat - ayat dan kata - kata filem ini.. erm.. may be ayat dalam novel lebih bagus ya...? Nak carilah satuuuu....