Laman

AKu Hampir Penat.... #2

Tertekan ?...... Agak tertekan ?.... Buat - buat tertekan ?.....Atau tak sedar diri tu tertekan ? Alamak amacam tu!!!!? ....Jangan! Nanti jadi burnout plak sayang...

Ini kisah aku dan kawan aku... kira my beloved... my beloved kamceng lah.. Kesian dia aritu dia kol aku kata dia in stress... stress pasal kerja.. eh.. kenapa pula? Ini kes overload work! Al maklumlah pemegang degree... so dengan rasa sukahati jer klik or org atasan dia bagi kerja lebih kalau kerja tu konsisten or berfokus tak pa lah.. ini main sukahati main sumbat aja..kejap dia di A kejap di B kejap di stesen Shell kejap di Stesen Petronas kejap di stesen bus... lama - lama dia tensen! Aku dah pernah kata dgn dia jangan main amik ja tugas2 tu..nanti tensen..dia kata tak palah amik sebagai cabaran...OK lah..tapi aku tahu dia ni baik dan memang aku yakin dia boleh laksanakan dengan cemerlangnya.. cuma aku tak puas hati coz dia dibagi tugas tu kejap tukar kejap tukar..apaaaalah yg membagi tugas tu tak berfikirka? fikir degree tu ble kasi senang buat kerja?

Dannn...dia pun kol aku yg dia tertekan....dalam hati aku kata dia ni baru terasa letihnya buat kerja-kerja tu itu yang dia tensen tambah2 lagi ttuuuuuutttt....... Yah! memang dia laksanakan kerjanya dengan cemerlang sebelum beraya (goyang kakilah senior2 tu hehheheheheh). She ask me... Ri, aku lemah ka ni? Aku rasa aku lemah..tu yang aku tensen... No! Ko bukan lemah, ko kuat i knw U ba...memang tabah..compare ko & me..Ko lebih kuat dari AKu..

Kenapa tensen? Kerana baru kita sedar..minda dan otot kita penat, letih! Kenapa menangis? Jgn risau, itu salah satu cara kita melepaskan rasa hati.. Nak crita kepada semua orang? Tak perlu bukan semua orang faham... Nak tunjuk kepada semua orang ? Tak payah bukannya semua orang itu sudi.. Cukup lah kita2 aja...cukuplah beberapa org..kerana kita2 aja yang faham..kerana beberapa org ja yg perlu tahu...

Ko.. Ri, ko kuat..... Aku kuat? Sama sajalah kita..kalau kekuatan kita tidak sama pun, kita masih dalam kategori yang sama (sama-sama kurus!!! hehhehehe) .. Cuma mungkin cara kita berbeza.. berbeza cara menangani.. Aku diuji bukan dengan kehilangan ibubapa, bukan kerana dikecewakan kekasih, bukan kerana masalah kewangan, bukan kerana kawan mengkhianati ku... AKu diuji dengan cara lain.. yang pernah membuatkan aku merasakan...menanyakan..apakah perjalanan Ku begini sahaja? Adakah perjalanan hidup Ku ini kerana Aku yang memilihnya atau sudah dipilih untuk Ku? Dan Aku pernah merasakan hampir penat...hampir lelah.. Yah! Dan mungkin kerana itu aku kuat. kuat dari satu segi..dan mungkin aku lemah dari segi yang lain..
Untuk Kau dan Aku..banyak yang pernah kita kongsikan.. (heiii... tidak termasuk lelaki desprate itu!)... Selain melakukan yang sepatutnya..Aku suka menyanyikan bait lagu ini berulang kali dalam hati ku.."hadapi dengan senyuman apa yang terjadi biar terjadi....." ( Hehhehehhehe ini ja yang aku tahu sebenarnya..)
Sebenarnya...akhir-akhir ni emosi aku pun ala2 kurang stabil.. ya lah, apa yang berlaku tidak seperti apa yang Aku harapkan..Mungkin Allah ingin menguji kekuatan ku lagi.. Yes I knw i'll survive! Trully HRIAH! hhohohohohohoho... Apapun lagu ni bikin aku rasa huhuhuhuuhu... biasalah tu PMS hehehhehe...
PENANTIAN by KERTAS BAND
Bulan dengarkan lantunku .......
bintang temanilah aku
terangi gelap malamku
aku ingin engkau tahu
ku kan selalu menunggu
hilangkan rasa letihku
Bila nanti kau mengerti
kumohon terangi aku
dalam hatiku
ingatkan aku
untuk menahan rasa hati lelahku
yang slalu ...
rindukan tawamu
dalam hatiku hanya dirimu ...
beri malamku yang menghiasi jiwa
yang rapuh terlalu merindumu
hoo oo ooo....
Bila nanti kau mengerti
kumohon terangi aku .....
dalam hatiku
ingatkan aku
untuk menahan rasa hati lelahku yang slalu ...
rindukan tawamu
dalam hatiku
ingkatkan aku
ku kan tetap menantimu
hingga hati itu kan jadi milikku huuu...uu....

Tiada ulasan: