Laman

Now it's my turn! ( Kisah barangan antik)

Read back 2 of my old birthday cards speech...

Wow! Now it's your turn to be 21st. How do you like that? Anyway, check this out ok.! Along time friendship means the most - it's lasted through the years, sharing both good and bad. The laughtes and the tears. Alongtime friendship keeps on growing stronger everyday. Supporting and accepting through all the life sends its way....Filled with treasured memories, loving, harm and true... Along time friendship is the kind that's valued all life through. RAR May 15 2002.

Jalan pernah takut ku tinggalkan * saat bintang tak mampu lagi berdendang * Saat malam menjadi terlalu dingin hinggah agi seindah biasa * Takkan mungkin kita bertahan * Hidup bersendirian * panas terik, hujan badai, kita lalui bersama....... * saat hilang arah tujuan * Kau datang ke mana berjalan * meski terang, meski gelap, kita lalui bersama........Ku tak bisa merubah yang telah terjadi * tapi kau kan menjanjikan yang terbaik * agar kita tak pernah menjadi - jadi * mski dermaga beza untuk kita berlabuh.... Pernah kita jatuh * mencuba berdiri * menahan sakit dan menangis * tapi erti hidup lebih dari itu dan kita mencuba melawan.....Miss U much..L.O.V.E..... MG 2005

Ini saja yang larat aku "revealkan" yang lain lain kali la yer... dua ni bukan yang the best of the besttapi ini yg tercapai dek jariku... bagi aku semua paling best even break up cards coz them all give me a lots of precious memories..

Lagi2...akhir2 ini kad n surat bukan lagi satu alat utusan menunjukkan rasa. Blog, sms, email sudah jadi pilihan. Rasa sayang nak bakar surat2 lama.... biarlah ia jadi "sentimental value"... (iyola tu..) manatau ble jual kpd pengumpul barang antik...

Blog VS Diary.
Pagi Sabtu ini aku sudah peruntukkan masa untuk mengemas "dokument2" lama aku.. Ini pun atas permintaan mama yang merasakan semakin hari semakin penuh bilik ku dengan segala barang antik termasuklah kotak2 hadiah, kotak2 kasut, buku2 (termasuk buku2 latihan aku semasa sekolah rendah) cenderamata, broser, majalah dlll...

Wargh.... pagi ini entah sudah fasa ke berapa aku memilih barang2 antik aku ini..memilih yang mana perlu aku buang, bakar, simpan, jual, atau beri kepada sesiapa... Yang aku ingat, fasa laaaaaaalu aku dah beri kpd pusat kitar semula nota2 yang aku fotokopi or print, buku2 kerja sek men & sek ren. , fasa laaalu proses yang sama...werghhh sayangnya buku aku... tak tahu ka berat bahu aku angkat buku tu p sekolah duuuulu..dah la kena jalan kaki panas2.. untuk fasa ini aku kena juga kurangkan 'dokument' dan barang antik aku.. Untuk kali ini aku tidak bg kitar semula..aku bakar ja...bukannyanya tak sayangkan BUMI..bukannya tak sedar BUMI DAH PANAS...ini dokumen peribadi... termasuklah beberapa utusan2 rasa .. so kena bakarlah... hehehe..

Diary...antara dokumen peribadi dan barang antik aku.. Nak bakar ke tak???!!!! Sanggupkah aku memadam segala kegembiraan, kebahagian, kesedihan, kekecewaan yang pernah aku rasa dan catatkan? Ini adalah fasa kesekian kali pengurangan barangan antik aku..aku masih berat hati memilih diary untuk dihapuskan. Dan aku putuskan aku simpan lagi... ini adalah harga sebuah perjalanan hidup ku..

Blog....hari ini blog jadi pilihan..namun blog bukan diary hidup ku.. blog hanya nukilan rasa yang aku rasakan boleh untuk aku luahkan kepada kalian.. ada batasnya....

Resit Sim Pack____Celcom Airtime

Juga antara barangan antik ku... Walau bukan nombor pertama...cuma ini aja yang masih tersimpan... Bukannya ada sintemental value yang mahal sangat pun... cuma sudah memang sifat aku... simpan sebarang resit atas nama untuk kegunaan masa depan. Namun untuk fasa ini aku perlu juga menhapuskan mu.....yeah!

RM140!!!! mahal tuee. sekarang RM8 ja...

Tiada ulasan: