Laman

The POWER of TITTLE's.....

keratan drpd Harian Metro
“Jika saya mempunyai kuasa undang-undang, sudah pasti saya akan menjatuhkan hukuman paling berat termasuk hukuman mati kepada peragut. Mereka bukan saja pencuri, tetapi juga pembunuh,” katanya.
Andai aku punya kuasa...andai aku...andai aku....andai aku.... yah ANDAI aku.... antara kata2 yg akan keluar dari mulut menunjukkan apa yang kita rasa....Rasa yang terasa bagi mereka yang TIDAK punya kuasa..rasa mereka yang BELUM lagi berkuasa... rasa mereka yang teringin BERKUASA... Andai aku punya kuasa... Juga rasa bagi meraka tahu dan sedar KUASA yang mereka ada dan berserah kepada mereka yang BERKUASA agar mereka yg BERKUASA FAHAM lalu BERTINDAK. Andai aku punya kuasa....Menunjukkan rasa kita kepada mereka yang yang ada kuasa...
Berbicara mengenai KUASA... Aku akui ada mereka yang berkuasa dan punya kuasa serta itulah kuasa mereka.. Dan akhirnya, itulah HAK mereka kerana mereka PUNYA KUASA...PUNYA KUASA sebagai KETUA, sebagai IBU, sebagai BAPA, sebagai BOSS, sebagai IBUBAPA, sebagai GURU, sebagai TOKEI, sebagai PENGARAH, sebagai POLIS, sebagai BOMBA, sebagai GURU BESAR, sebagai PENGETUA sebagai PENGUATKUASA, sebagai yang PUNYA KUASA.
HORMAT kuasa yang mereka ada itu yang aku perlu pegang. Aku bukan di tempat mereka, mengapa perlu aku memandai2 lagaknya seperti tahu BIDANG KUASA mereka.. lagaknya LEBIH TAHU..
Andai MEREKA juga TAHU (sepertinya mereka tak tahu/buat2 tak tahu) aku juga PUNYA HAK. Aku juga punya HAK untuk diHORMATI. Aku juga PUNYA HAK untuk MENDAHULUKAN keutamaan aku. Aku juga PUNYA HAK sebagai org awam, perempuan, org bawahan, anak, "pengasuh" anak ibubapa, AKU JUGA PUNYA HAK..END>..(nanti dikata kaki komplen plak!)
Namun banyak mana mereka ini FAHAM. Org bilang KOMUNIKASI itu perlu utk tidak satu pihak sahaja MENANG. Werghhhhh..... itu betul...namun banyaknya yg berkuasa aja dikatakan betul atas nama mereka punya kuasa dan itu kerja mereka...akhirnya 'tittle' YANG MENURUT PERINTAH akan menjadi warisannn....
*** salam sayang kepada sahabat2, teman2, rakan2, kawan2 dan kenalan (yg berkenaan)... maaf andai aku tidak menunjukkan rasa simpati, kasihan, sedih aku kepada mu...bukan aku TIDAK SIMPATI kepada MU. Andai kau tahu sebenarnya aku EMPATI apa yg KAU rasa..bukan aku tidak simpati apa yg terjadi keatas mu, aku SUDAH merasakan itu, aku sudah tangisi itu semua, jadi aku pikir tidak perlulah aku menangis lagi hanya utk menunjuk rasa simpati....biarlah DIA menangis bersama mu kerana ada dia. Dan aku dulu hanya ada aku. berjuang sendirian..SEMOGA KAU LEBIH KUAT DARIPADA AKU...

Tiada ulasan: