Laman

Politik Malaysia.

Salam. Politik Malaysia. Entahlah...Kenapa sekarang ini Aku kurang berminat untuk membicarakan, membaca mahupun memikirkan politik Malaysia. Padahal dahulunya Aku adalah antara manusia yang merasa 'jelak' terhadap meraka yang mengatakan 'Aku tak beminat dengan politk so, Aku tak mahu ambil tahu semua tu!'. Tak mau ambil tahu? Kalau kurang minat Aku boleh terima. Ini tidak mahu ambil tahu. Itu kisah dahulu kala masa zaman2 sekolah menengah dan berlanjutan ke zaman U. Aku ingat lagi zaman sekolah ku. Aku boleh bercakap, berbincang dan menulis mengenai politik hatta dengan guru Ku. Dengan kawan sebaya? Tooooolong lah...Tiada yang berminat (Mungkin juga pemikiran Aku melebihi pemikiran mereka yang lebih suka membaca galaxi, dengar lagu 911, backstreet boys dll...hehheheheh jg mareh). Kat U dulu...sibuk dengan Teori teori...teori...kena ikut teori...jawab mesti ikut teori...jawab mesti tidak lari daripada skema jawapan...Semuanya buat Aku ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Bila mau kembang????????
Sehinggalah Aku nganggur... kerja.. nganggur.. kerja... kursus... bla bla bla bla. Mungkinlah daripada itu Aku lupakan Politik Malaysia kerana Aku yang lebih utamakan "How to pay My PTPTN loan!". :-). Sekarang isu DSAI dan Isu2 Politik Malaysia yg lain...sepertinya Aku tidak berminat.. Muak! Bosan! Masih isu yang sama... Isu lama diulang kembali... PTI, Liwat, Perumahan terbengkalai, Gajah Putih, Korupsi, Birokrasi, dlll....Mungkin juga disebabkan kerana Pemerintah ni tak kisah lansung impian Ku (Aku sorang ja' ka?) utk menghapuskan interest @ Riba PTPTN... Toooolonglah....

Tiada ulasan: