Laman

Motivasi Diri - Fall in........ Dalja Spring.



Melihat apa yang berlaku hari ini..... itulah yang telah TERrancang hari lalu. Jika hari lalu dapat membayangkan apa yang berlaku hari ini, betapa tidak seronoknya hidup.
Hari-hari memikirkan kebarangkalian yang kabur bukan satu jalan untuk menjelaskan hati yang gundah.

Jalani kehidupan apa adanya. Seadanya. Kalau pun cerita itu sedih, membikin amarah, membikin kacau, itulah pelajaran. Pelajaran. Try n error.

Hati lebih tenang menjalani hari - hari ini. InsyaAllah hari - hari depan. Kata2 org usah dipertikaikan kerana adakalanya betul. Orang lain melihat kita dari sudut dia... dari sudut pemikirannya. Boleh betul beoleh tidak betul. Yang betul kita manfaatkan....kerana mungkin dia lebih berilmu dan berpengalaman daripada kita. Yang tidak betul. Biarkan dia. Dia bangga apa adanya dia. Tapi sebenarnya dia dalam balang kasihan. Balang syok sendiri. Kita bantu dia pula. Bukan sergah dia. Kalau kita sergah...apa bezanya kita dan dia... jadinya kita sama2 cetek...cetek ilmu n pengalaman......

Being single in this age......
Satu pengakuan. Berani atau tidak.... saya lebih kepada menerima apa adanya. Satu pengaturan yang bukan saya aturkan di atas kertas. Tidak! membelek diari2 lama. Being single in this age...bukan dalam senarai aturan saya. Sudah lebih... jauh terlimpas.

Being single in this age...membuat saya kembali kepada.... "Allah memberi apa yag kita perlukan, bukan mahukan semata." Alhamdulillah. Dan itu yang ada.... dan sedang saya hadapi. Sedikit pun tidak menimbulkan kegusaran hati...keberatan hati untuk terus jalani hari2 ini. Syukur...... susunan rangka hidup ku bukan semacam namun sudah memperlihatkan apa yang sebenarnya saya perlu dan mendepani apa yang saya mahu.

Apa yang saya MAHU hampir tiba. Kesakitan mendapatkan apa yang sy mahu hilang begitu saja... Kerana NIKMAT yg diberikan-Nya terhadap apa yang saya PERLU makin saya rasai.

Kalaulah saya ditakdirkan menerima apa yang sy MAHU terlebih dahulu... tertanggungkah saya menggendongnya? Mampukah saya memeluknya agar tidak lepas dari genggaman keyakinan yang masih rapuh. Mungkin tidak.........

Dan Allah menangguhkan apa yang saya MAHU dan mendahulukan apa yang saya PERLU. Untuk saya lebih mudah dan terbuka melihat, menilai, menerima hari ini, esok dan seterusnya.......


Membandingkan diri dengan orang lain..................... pilihlah yang baik untuk diri sendiri bukan yg akan menghancurkan diri sendiri..... :-)

************ tiba-tiba terasa "i'm fall in love"...... ceh!!!! *****

Tiada ulasan: