Laman

Mulut Cabai !!!!!


Sedari sekolah pendek...aku bukan manusia pendiam.... sebida' - bida' aku, kompiden aku tinggi juga... sedari - dari sekolah sederhana besar...aku bukan manusia introvert...... segadis - gadis aku...aku jadi samseng kampungan... sedari sekolah besar...sekontrol - kontrol aku...aku ble jawab cikgu punya kata.... apa lagi kalau dia TIDAK TAHU APA KEMALUAN KAMI sebagai manusia yg menjangkau lepas remaja....

Di awal sekolah tinggi....mulanya aku rasa STRESSS.....stress sendiri... rasa tercabar...sendiri menanggung..... rupa2nya ada lagi hebat daripada aku. rupa2nya selama ini aku hebat di tempat sendiri.... perasan hebat... di awal pembelajaran ttg kehidupan... pengalaman dan ilmu mematangkan....

Hari ini. Org kata kerana pulut santan binasa... kerana mulut badan binasa.... mulut lebih tajam dari pedang... - sungguh????

Kerana tak pandang pandang belakang-depan, kiri-kanan -----> org TERdengar...org menyampai dan 40% maksud sebenar sudah hilang.....malah pelbagai perisa oren ditambah..... binasa!!!!

Kerana kata seiring dengan niat-berkata sepenuh hati-niatnya hanya menang-------> org MENdengar..... org menyimpan dendam kesumat...walau manis d wajah tapi sinis di bibir....parut masih ada. Tusukan pedang!!!!!!

Maaf- aku bukan manusia yg sesuci bayi... apatah lagi semulus hati wanita si tudung litup..... pelbagai bahan sudah aku dicampurkan dan aku menjadi doh ini.... Doh yg tidak menyampai-nyampai........ dan bukan Doh yg menusuk selari dgn hati.... Aku lebih kpd berterus terang- bukan utk mempertahankan diri. Namun sebagai memberitahu itu hak anda untuk tahu.

Maaf sekali lagi...kalau ada yg TERGURIS. Bak aku kata- "kalau berani kenapa takut?." Mahu menerima sebagaimana- terpulang kepada makcik yerrr... makcik kan dah TUA....mesti byk pengalaman yg sudah MENTUAkan....... ;-)

Tiada ulasan: