Laman

Hari Ke 2

Hari kedua (4 Jan 08), kami berkumpul lagi... kurang sorang tambah 4 lagi warga kami.. and tambah lagi 4 org guru baru.. Welcome to the club!. untuk hari kedua, P&P masih kurang lancar al maklumlah.. hari jumaat..hari pertama sekolah pun dah hari khamis.. ramai la yg tangguh cuti.
untuk tahun ni.. aku tak pegang kelas.. kira istilahnya guru bergerak. guru yg pergi kelas murid tersebut.. syukurlah.. aku dah jadi guru kelas tahun lalu.. fuh! dapat kelas yg .... penat beb.. ada pro n kontra.. kita crita yg best ja.. pegang kelas. aku banyak belajar la... banyak benda aku korek and tahu sebdiri...yang penting aku blajar tahan hati dan kuat...itu dulu..

Tahun ni aku ada 18 waktu.. ok la.. yang penting time praktikal nanti aku perlukan 12 waktu sahaja. 10 waktu teras 2 waktu minor. hehehh tercapai juga niat ku mau ajar matematik.. bukan apa.. macam matematik ni banyak rujukan on line yg ble ku dapat.. tahulakan org puteh ni lebih maju dari kita.. science pun ok but im prefer mathematic.. next time i hope i wil teach science.. more activity n fun.. ble rujuk internet... org puteh ni tak kedekut ilmu... oh ya .. time aku ajar kebun ble aku masuk aktiviti science .. yes i got an idea!

My first P&P.




Kelas Tulip. yang datang hanya Nathaneal dan Darlene. I teach math. for the first day, I teach basic number. one to ten. Ok la both of them ready know to identify number 1 to 10. P&P work smooth.. kiranya im ready la.. Aktiviti P&P perlu diperbaiki lagi.. nanti budak bosan plak... apa lagi time2 lepas rehat... hyper!

Cikgu PJ!





PJ time la yang sangat dinantikan oleh murid2 n guru2 like me.. ini time kami berseronok sambil belajar... for the fisrt PJ time... murid2 melakukan aktiviti motor kasar... berjalan dengan betul..berjalan di titih..most of them happy n ejoyed. tak ramai la murid yang tak berupaya berjalan diatas titi dengan seimbang..


Tiada ulasan: